Het is een eenvoudig meubelstuk om te gebruiken op kantoor. Ondernemers doen er goed aan om een in hoogte verstelbaar bureau voor hun medewerkers aan te schaffen. Waarom dit zo is willen we graag met je doornemen in deze blog. Daarin staan de vragen centraal: hoe stel je een sta bureau in en waarom een zit sta bureau? Kijk snel met ons mee en laat je inspireren door dit superpraktische meubelstuk.

Hoe stel je een sta bureau in?

Een sta bureau is eenvoudig in te stellen. Meestal kun je gemakkelijk met de druk op een knop je sta bureau installeren. Er zitten vaak een of meerdere knoppen op om je bureau naar beneden of naar boven te doen. Dit is een gemakkelijke manier om zonder veel moeite het bureau te stellen. Maar hoe stel je het bureau op een goede wijze in, waarbij de werkhouding goed is? Zodat er geen blessures ontstaan, door een verkeerde houding bijvoorbeeld. Hieronder een aantal tips:

  • Ga staan en voel of je lekker staat. Rusten je armen goed op het bureau?
  • Buigt je rug niet te ver naar achteren en naar voren?
  • Hoef je niet op je tenen te staan?

Voel of je comfortabel staat dat is de juist methode. Overigens zijn er duidelijke aanwijzingen over hoe je op een orthopedische manier je bedrijfsmeubilair moet instellen. Lees deze in het arboboekje op je werk. Is er geen arboboekje? Vraag er dan na of regel het voor je medewerkers.

Waarom een zit sta bureau?

Het zit sta bureau is ontwikkeld vanwege een grote behoefte aan staande werken op de werkvloer. Zitten is het nieuwe roken, volgens de experts, en daarom is het beter om zitten af te wisselen met staan. Wat ook kan is het kiezen van een stoel met trappers waarop je kunt fietsen. Op deze manier beweeg je ook. Alleen staan is overigens ook niet goed, omdat je dan een verhoogt risico op spataders hebt. Dus staan, zitten en bewegen terwijl je achter je computer bent.

Conclusie

Een zit sta bureau kun je instellen naar je behoeften. Combineer zitten en staan, met fietsen op een bureaustoel. Als alternatief kun je ook kiezen om een extra rondje thee voor je collega’s te halen.

Lees verder in ons woonblog